2. Учитель як суб׳єкт педагогічної діяльності. Професійно обумовлені вимоги до особистості вчителя. Функції вчителя.
Пед проф-я вим-є чітк соц і проф
поз-ції своїх прац-ків. Саме в ній вчитель вираж-є себе як суб׳єкт пед діяльн.
Позиція пед-га - система тих інтел, вольов, емоц-оцінююч відношень до світу пед
дійсності і пед діяльн, які є джерелом його активності. На вибір проф позиції
вплив-ть проф установки, індивід-особистісні особлив-ті, темперамент, хар-р
Ітельсон- типові рольові пед
позиції: інформатор, товариш, диктатор,порадник, проситель(просить вих-ців бути
такими “як потрібно”).Сукупність проф-но обумовлених вимог до вчителя визн-ся
як готовн-ть до пед діяльн.:
1)заг-громадські якості(честь,
почуття нац гідності)
2) якості, що визнач специфіку
проф-ї вчителя( любов до дітей терпеливість)
3) спец знання , вмінння з
предмету(орг здібності, вміня прац з колективом)
Щербаков- вміння педагога:
1)
конструктивні- план-я, вибір форм, методів роботи
2)
комунікативні- налагодж контактів
3)
орг-ні
4)
дидактичні(поясн матеріалу)
5)
перцептивні (здатність проникати у внутр світ)
6)
пізнавальні- вивчення учнів , колект, аналіз пед досвіду.
Якості вчителя нов типу:
1) громад відповідальність і соц активність 2)інтелектуальність, дух к-ра 3)
готовність до самоосвіти, до .... пошуку 3) пед поклик- нахил, що виростає зі
здібності до пед справи.
Фун-ї вчителя:
1)
виховна- здійснення впливу на особист з метою створ оптимал умов для її
всебічн гармонійн розв-у
2)
навчальна- організація учнів на оволодін знан-ми
3)
орг-на- керівн-во різн видами дит дяль-ті
4)
оберігаюча- виступає хранителем заг-люд, нац і мор-дух цінностей
5)
інформуюча- розповсюдження пед знань серед батьків, працівників соц і вироб
сфер.