4. Наково–педагогічне дослідження і його роль у творчості вчителя. Методи науково-педагогічних досліджень
Метод наук-пед досл – це шлях вивчення і опанування сл психолого-пед процесів форм-ня особистості:
1. заг-наукові
2. спец
Розрізн.- ть :
1. Мет-ди емпіричного досл-ня – спостереження, опис, експеримент, вимірювання
2. М-ди теор дослідж-ня – ідеологізація, аксіомотизація, формалізація
3. Комбіновані – аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, узагальнення, аналогія.
Спостереження – спец-но організ-не сприймання пед процесу в природних умовах ( без втручання). Це фіксація проявів поведінки та одержаня інф-ції про суб׳єктивін явища:
1. Пряме – вивч. Процес безпосередньо:
- включене – спостерігач частково зживається з сер-щем спостереження
- систематичне – позиція дослідника відкрита.
2. Опесередкована – через інших
Опис – прийом дослідження за якого пізнання об׳єкту обмежується визначенням його
Опитування :
1. Бесіда – безпосереднє спілкування з досліджувальною особою
2. інтерв׳ю – усне опитування за запитаннями які цікавл досл-ка:
- стандартизоване
- нестрандартизоване
3. Анкетування – письмове анкетування
Експеримент – науково поставлений долід організації пед процесцу в точно врахованих умовах :
1. Природний – респонденти перебувають в природних умовах і не здогадуються про досл-ня
2. Лабораторний – проводиться у штучно створених умовах. Ств-ся 2 групи:
- експерементальна
- контрольна
Вивчення шкільної док-ції
Тестування
Метод наук-пед досл – це шлях вивчення і опанування сл психолого-пед процесів форм-ня особистості:
1. заг-наукові
2. спец
Розрізн.- ть :
1. Мет-ди емпіричного досл-ня – спостереження, опис, експеримент, вимірювання
2. М-ди теор дослідж-ня – ідеологізація, аксіомотизація, формалізація
3. Комбіновані – аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, узагальнення, аналогія.
Спостереження – спец-но організ-не сприймання пед процесу в природних умовах ( без втручання). Це фіксація проявів поведінки та одержаня інф-ції про суб׳єктивін явища:
1. Пряме – вивч. Процес безпосередньо:
- включене – спостерігач частково зживається з сер-щем спостереження
- систематичне – позиція дослідника відкрита.
2. Опесередкована – через інших
Опис – прийом дослідження за якого пізнання об׳єкту обмежується визначенням його
Опитування :
1. Бесіда – безпосереднє спілкування з досліджувальною особою
2. інтерв׳ю – усне опитування за запитаннями які цікавл досл-ка:
- стандартизоване
- нестрандартизоване
3. Анкетування – письмове анкетування
Експеримент – науково поставлений долід організації пед процесцу в точно врахованих умовах :
1. Природний – респонденти перебувають в природних умовах і не здогадуються про досл-ня
2. Лабораторний – проводиться у штучно створених умовах. Ств-ся 2 групи:
- експерементальна
- контрольна
Вивчення шкільної док-ції
Тестування