Наково–педагогічне дослідження і його роль у творчості вчителя.
4. Наково–педагогічне дослідження і його роль у творчості вчителя. Методи науково-педагогічних досліджень Метод наук-пед досл – це шлях вивчення і опанування сл психолого-пед процесів форм-ня особистості: 1. заг-наукові 2. спец Розрізн.- ть : 1. Мет-ди емпіричного досл-ня – спостереження, опис, експеримент, вимірювання 2. М-ди теор дослідж-ня – ідеологізація, аксіомотизація, формалізація 3. Комбіновані – аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, узагальнення, аналогія. Спостереження – спец-но організ-не сприймання пед процесу в природних умовах ( без втручання). Це фіксація проявів поведінки та одержаня інф-ції про суб׳єктивін явища: 1. Пряме – вивч. Процес безпосередньо: - включене – спостерігач частково зживається з сер-щем спостереження - систематичне – позиція дослідника відкрита. 2. Опесередкована – через інших Опис – прийом дослідження за якого пізнання об׳єкту обмежується визначенням його Опитування : 1. Бесіда – безпосереднє спілкування з досліджувальною особою 2. інтерв׳ю – усне опитування за запитаннями які цікавл досл-ка: - стандартизоване - нестрандартизоване 3. Анкетування – письмове анкетування Експеримент – науково поставлений долід організації пед процесцу в точно врахованих умовах : 1. Природний – респонденти перебувають в природних умовах і не здогадуються про досл-ня 2. Лабораторний – проводиться у штучно створених умовах. Ств-ся 2 групи: - експерементальна - контрольна Вивчення шкільної док-ції Тестування