Осн умови і фактрори управління процесом розвитку особистості
5. Осн умови і фактрори управління процесом розвитку особистості, становлення індивідуальності. Поняття діяльн підходу до виховання У наук вжитку побутують поняття – людина, особистість, індивідуальність. Між ними є суттєва відмінність: Л – біологічна істота яка хар-ся фізіолг. Ознаками : пряма хода, розвинені перд кінцівки тощо. Л народж як індивід (один з), та форм-ся як особистіть у сит-мі сусп відноси О – соц поняття, це Л яка поєднує в собі риси заг-но люд-кі та індивідуально не повторні, це соц індивід наділений роз задатками які розв-ся протягом життя. Кожна особистість своєрідна – індивідуальність – особистіть яка характир-ся унікальними соц-псих якостями які вирізняють її серед інших. Розвиток О-ті – процес становлення і форм-ня особ-ті люд-ни під впливом вн і зовн керованих і некерованих чинників. 3 ВИДИ: 1. стих-не 2.цілеспрямов 3. самоформуваня. О розв в 3 напрямках: 1. анатомо-фізіолог-ний 2. псих-ний – форм псих рис 3. соц Фактори розв О: - спадковість – скл-ся із заг суми задатків які пред-ся індивідові від батьків. О успадковує нерв систему, здатність до мислення, психіка в генах не закладається, а розв-ся в проц-сі життя. Задатки переходять в здібності за умови вих-ня. Здібності – є рез-том розв-ку. - Сер-ще – комплекс зовн явищ які стихійно діють на люд і впливають на її розвиток: 1. природне – геогр уовищо впл-ть на спосіб життя 2. соц-ні – сукупність сусп умов в яких живе люд-на 3. домашнє У се-щі Л соц-зється і з одного боку вона засвоює соц досвід а з іншого активно залучається до системи соц зв׳язків - виховання – є цілеспрямований вплив на розв дитини – це спец –но орг-на вих діял-ть Анатомо-псих, псих-няй та соц роз-к особистості здійсн-ся в діяльності. Діяльнясть – спосіб буття Л у світ, її здатність вносити в дійсн-ть зміни. Осн компоненти діяльності суб׳єкт з його потребами, мета, засіб її реал-ції та результат діял-ті В Роки навч-ня навчання школяр бере участь в ігровій, навч., трудов, спортивній та громад діял-ті які забеспеч-ть її всебічний розвиток. Важливою умовою роз-ку О в діял-ті – її активність. Найголовніші види діял-ті: гра. Навч-ня праця які переважають на певн етапі розв. Рушійною силою діяльн – є потреби.