Цілісніть та сит-ть педагогічного процесу. Ієрархія цілей в Педагогіці.
6. Цілісніть та сит-ть педагогічного процесу. Ієрархія цілей в Педагогіці. Пед Прцес (ПП) – цілеспрямован свідома орган динамічна взаємодія вих-ля і вих-ців у прцесі якої реал-ся сусп-необхідні завдання освіти і гарм виховання. ПП – цілісний процес, що поєднує навч і виховання + розвиток. Суть – у передаічі соц досвду молодшому поколінню шляхом їх взаємодії. Рушійна сила навч-вих процесу – суперечності між висунитими вимогами вихователей і можливостями учнів для їх виконання. Цілісний підхід до орг-ції пед процесу - виявл-ся у прагненні забеспечити коплекне вирішення завдань освіти і вих-ня на кожн уроці і в сит-мі уроків, у поєднанні навч роботи з вих-ю. Єдність навчання і вих-ня не заперечє наявність специф особливостей кожного, але їх спільність досить очевидний: процес навч-ня здійсн функ-цію вих-ня, а процес вих-ня непожл без навч вих-ців Основні цілі навч та вих-ня релізують в єдності 3 осн функції: - навч-на - вих-на - розв-ча Але процес навч-ня робить значн внесок у освітню, а процес вих-ня у вих-ну. Обидва процеси – є вихідною основою для здійснення розвиваючох фун-ції Вих-ня і навч-ня мають свої особл-ті завд-нь і змісту. У змісі навч-ня - переважає формування наук уявлень, понять, зак-нів. Цей процес одночасно сприяє вирішеню завд-нь вих-ня і розв-ку. У змісті вих – переваж-є формування переконань, норм, ідеалів, правил суспільної поведінки. Процес вих-ня одночастно вплив і на освіченність учнів. Обидва процеси одночасно вплив-ть на діяльн-ть , сідомість, волю, емоції особистості і ведуть до її розв-ку, але навч переважно вплив на інтелект-ну. А вих-ня на мотивоційну і дієво-мотиваційну сфери. Властивості ПП як цілісності: 1. Ціль ПП охоплює не лише завдвння навч і вих-ня а орієнтує на всебічний гарм розв-к учнів 2. ПП посилює взаємно її процеси: зростаня освідченності сприяє росту вихов-ті та навпаки 3. ПП ств-є можлив-ті для взаємопроникнення мет-дів навч і вих-ня + принципи цілісного ПП ( цілеспрямованість, зв׳язок школи та життя)