6. Цілісніть та сит-ть педагогічного процесу. Ієрархія цілей в Педагогіці.
Пед Прцес (ПП) – цілеспрямован свідома орган динамічна взаємодія вих-ля і вих-ців у прцесі якої реал-ся сусп-необхідні завдання освіти і гарм виховання.
ПП – цілісний процес, що поєднує навч і виховання + розвиток.
Суть – у передаічі соц досвду молодшому поколінню шляхом їх взаємодії.
Рушійна сила навч-вих процесу – суперечності між висунитими вимогами вихователей і можливостями учнів для їх виконання.
Цілісний підхід до орг-ції пед процесу - виявл-ся у прагненні забеспечити коплекне вирішення завдань освіти і вих-ня на кожн уроці і в сит-мі уроків, у поєднанні навч роботи з вих-ю. Єдність навчання і вих-ня не заперечє наявність специф особливостей кожного, але їх спільність досить очевидний: процес навч-ня здійсн функ-цію вих-ня, а процес вих-ня непожл без навч вих-ців
Основні цілі навч та вих-ня релізують в єдності 3 осн функції:
- навч-на
- вих-на
- розв-ча
Але процес навч-ня робить значн внесок у освітню, а процес вих-ня у вих-ну.
Обидва процеси – є вихідною основою для здійснення розвиваючох фун-ції
Вих-ня і навч-ня мають свої особл-ті завд-нь і змісту.
У змісі навч-ня - переважає формування наук уявлень, понять, зак-нів. Цей процес одночасно сприяє вирішеню завд-нь вих-ня і розв-ку.
У змісті вих – переваж-є формування переконань, норм, ідеалів, правил суспільної поведінки. Процес вих-ня одночастно вплив і на освіченність учнів.
Обидва процеси одночасно вплив-ть на діяльн-ть , сідомість, волю, емоції особистості і ведуть до її розв-ку, але навч переважно вплив на інтелект-ну. А вих-ня на мотивоційну і дієво-мотиваційну сфери.
Властивості ПП як цілісності:
1. Ціль ПП охоплює не лише завдвння навч і вих-ня а орієнтує на всебічний гарм розв-к учнів
2. ПП посилює взаємно її процеси: зростаня освідченності сприяє росту вихов-ті та навпаки
3. ПП ств-є можлив-ті для взаємопроникнення мет-дів навч і вих-ня + принципи цілісного ПП ( цілеспрямованість, зв׳язок школи та життя)
Пед Прцес (ПП) – цілеспрямован свідома орган динамічна взаємодія вих-ля і вих-ців у прцесі якої реал-ся сусп-необхідні завдання освіти і гарм виховання.
ПП – цілісний процес, що поєднує навч і виховання + розвиток.
Суть – у передаічі соц досвду молодшому поколінню шляхом їх взаємодії.
Рушійна сила навч-вих процесу – суперечності між висунитими вимогами вихователей і можливостями учнів для їх виконання.
Цілісний підхід до орг-ції пед процесу - виявл-ся у прагненні забеспечити коплекне вирішення завдань освіти і вих-ня на кожн уроці і в сит-мі уроків, у поєднанні навч роботи з вих-ю. Єдність навчання і вих-ня не заперечє наявність специф особливостей кожного, але їх спільність досить очевидний: процес навч-ня здійсн функ-цію вих-ня, а процес вих-ня непожл без навч вих-ців
Основні цілі навч та вих-ня релізують в єдності 3 осн функції:
- навч-на
- вих-на
- розв-ча
Але процес навч-ня робить значн внесок у освітню, а процес вих-ня у вих-ну.
Обидва процеси – є вихідною основою для здійснення розвиваючох фун-ції
Вих-ня і навч-ня мають свої особл-ті завд-нь і змісту.
У змісі навч-ня - переважає формування наук уявлень, понять, зак-нів. Цей процес одночасно сприяє вирішеню завд-нь вих-ня і розв-ку.
У змісті вих – переваж-є формування переконань, норм, ідеалів, правил суспільної поведінки. Процес вих-ня одночастно вплив і на освіченність учнів.
Обидва процеси одночасно вплив-ть на діяльн-ть , сідомість, волю, емоції особистості і ведуть до її розв-ку, але навч переважно вплив на інтелект-ну. А вих-ня на мотивоційну і дієво-мотиваційну сфери.
Властивості ПП як цілісності:
1. Ціль ПП охоплює не лише завдвння навч і вих-ня а орієнтує на всебічний гарм розв-к учнів
2. ПП посилює взаємно її процеси: зростаня освідченності сприяє росту вихов-ті та навпаки
3. ПП ств-є можлив-ті для взаємопроникнення мет-дів навч і вих-ня + принципи цілісного ПП ( цілеспрямованість, зв׳язок школи та життя)