9. Поняття про дидактику. Фахові методики. Дидактика (Д) -розділ П-ки, кий досліджує закономірності процессу навч-ня Предмет Д – заг теорія навч усіх предметів Основні категорії Д – навч, освіта, учіння. Принципи, ф-ми і методи . засоби навч-ня. Методика і Д мають спільн об׳єкт наук дослідж. – процес навч-ня. Мет-ка виділ в цьому об׳єкті спец для навч-ня конкретного предмета. Д досліджує закономірності навч-ня спільні для різн предметів. Д співвіднос-ся з мет-кою як теорія з практикою Проблеми суч Д: 1. Оптимізація навч-вих процесу в школах 2. Інтенсифікація навч-ня 3. Форм-ня пізн та творч діял-ті учнів 4. Вдосконалення форм і м-дів навч-ня Термін Д введений Коменським у праці «Велика Д» . Він розробив зміст освіти, дидакт. Принципи, вперше обгрунтував класно – урочну форму навчання. Його дидактична концепція зводиться до таких осн положень: 1. джерелом пізнання – є зовн органи чуття 2. учні засво-ть знання не пасивно а аналізують,Обговорюють,повторюють 3. навч-ня повинно бути приємним 4. результат навч-ня – освідчена людина, яка вміє вик-ти здобуті знання Дістерверг розглядав навч процес як такий що розв-є пізнав можливості учнів а завд-ня вчителя – спонукати учнів до пізнання Ушинський – поділяв процес навчна 3 етапи: 1. Чуттєве сприйманя 2. розумове пізнання 3. ідейне пізнання – формування переконання світогляду.