10. Суть процесу навчаня. Процес навчання як система. Етапи оволодіння знаннями. Мотиви учіння.
Процес навчання (ПН) – цілеспрямований процес взаємодії вчителя і учня в ході якогог здійсн-ся освіта, вх-ня і розв-к учнів.
Навч-ня скл-ся з 2 взаємопов׳язаних процесів:
1. Викладання – орг-ція та упр-ня пізнав-ю діял-тю учнів з боку вчителя
2. Учіння – цілеспр процес засвоєння учнями знань. Оволодіння уміннями та навичками.
У процесі нач-ня вчитель виступає :
1. Організатором – ств-є умови для продуктивного навч-ня учнів
2. Вих-лем
3. Є джерелом знань та вмінь
Функції навчання:
1. Освітня – забеспеч-є засвоєння учнями системи знань, форм-ня вмінь
- знання – перевірені сусп практикою судженння про зв׳язки і закономірності в явищах природи, сус-ва.
- Навички – психічні новоутворення завдяки яким індивід спроможній виконувати дію раціонально
- Вміння – здатність свідомо вик-ти певну дію на основі знань, навичок
2. Ррозвиваюча – пердбачає розв-к мислення, форм-ня волі, емоц-чуттєвої сфери.
3. Виховна
Фн-ції тісно пов׳язані між собою.
Вн процем засвоєння знань скл-ся з таких етапів:
1. Сприймання – відображення предметів, яіищ що діють на органи та чуття лидини
2. Осмислення - мислительна діял-ть спрямована на розк-тя істотних ознак і якостей явищ і форм-ня теор понять + розуміння ( досягаєть завдяки аналізу. Синтезу, порівняння, індукції та дедукції)
3. Узагальнення – лог процес переходу від одиничного до заг знання відбувається завдяки абстрагув-ню і віділенню одн ознак з числених інших ознак
4. Закріплення – спец робота вчителя щодо реаліз-ції дидактичного принципу міцності відбувається через цілеспрямов повтороння
5. застосування - перехід від абстрактн до конкретн – реалізується у вик-ні вправ
Ефектвність засвоєння знань залежить від мотивації навч-вих діял-ті
Мотив навч-ня – вн причина яка спонукає учня вчитись:
1. Навчальні – закладені в процесі навчання – допитливість, інтерес до знань, потреба у пізнанні
2. Соціальні - виходять за межі суто навчального процесу – це мотиви комунікативності. Тривожн-ті , власне соц мотиви.
Процес навчання (ПН) – цілеспрямований процес взаємодії вчителя і учня в ході якогог здійсн-ся освіта, вх-ня і розв-к учнів.
Навч-ня скл-ся з 2 взаємопов׳язаних процесів:
1. Викладання – орг-ція та упр-ня пізнав-ю діял-тю учнів з боку вчителя
2. Учіння – цілеспр процес засвоєння учнями знань. Оволодіння уміннями та навичками.
У процесі нач-ня вчитель виступає :
1. Організатором – ств-є умови для продуктивного навч-ня учнів
2. Вих-лем
3. Є джерелом знань та вмінь
Функції навчання:
1. Освітня – забеспеч-є засвоєння учнями системи знань, форм-ня вмінь
- знання – перевірені сусп практикою судженння про зв׳язки і закономірності в явищах природи, сус-ва.
- Навички – психічні новоутворення завдяки яким індивід спроможній виконувати дію раціонально
- Вміння – здатність свідомо вик-ти певну дію на основі знань, навичок
2. Ррозвиваюча – пердбачає розв-к мислення, форм-ня волі, емоц-чуттєвої сфери.
3. Виховна
Фн-ції тісно пов׳язані між собою.
Вн процем засвоєння знань скл-ся з таких етапів:
1. Сприймання – відображення предметів, яіищ що діють на органи та чуття лидини
2. Осмислення - мислительна діял-ть спрямована на розк-тя істотних ознак і якостей явищ і форм-ня теор понять + розуміння ( досягаєть завдяки аналізу. Синтезу, порівняння, індукції та дедукції)
3. Узагальнення – лог процес переходу від одиничного до заг знання відбувається завдяки абстрагув-ню і віділенню одн ознак з числених інших ознак
4. Закріплення – спец робота вчителя щодо реаліз-ції дидактичного принципу міцності відбувається через цілеспрямов повтороння
5. застосування - перехід від абстрактн до конкретн – реалізується у вик-ні вправ
Ефектвність засвоєння знань залежить від мотивації навч-вих діял-ті
Мотив навч-ня – вн причина яка спонукає учня вчитись:
1. Навчальні – закладені в процесі навчання – допитливість, інтерес до знань, потреба у пізнанні
2. Соціальні - виходять за межі суто навчального процесу – це мотиви комунікативності. Тривожн-ті , власне соц мотиви.