10. Суть процесу навчаня. Процес навчання як система. Етапи оволодіння знаннями. Мотиви учіння. Процес навчання (ПН) – цілеспрямований процес взаємодії вчителя і учня в ході якогог здійсн-ся освіта, вх-ня і розв-к учнів. Навч-ня скл-ся з 2 взаємопов׳язаних процесів: 1. Викладання – орг-ція та упр-ня пізнав-ю діял-тю учнів з боку вчителя 2. Учіння – цілеспр процес засвоєння учнями знань. Оволодіння уміннями та навичками. У процесі нач-ня вчитель виступає : 1. Організатором – ств-є умови для продуктивного навч-ня учнів 2. Вих-лем 3. Є джерелом знань та вмінь Функції навчання: 1. Освітня – забеспеч-є засвоєння учнями системи знань, форм-ня вмінь - знання – перевірені сусп практикою судженння про зв׳язки і закономірності в явищах природи, сус-ва. - Навички – психічні новоутворення завдяки яким індивід спроможній виконувати дію раціонально - Вміння – здатність свідомо вик-ти певну дію на основі знань, навичок 2. Ррозвиваюча – пердбачає розв-к мислення, форм-ня волі, емоц-чуттєвої сфери. 3. Виховна Фн-ції тісно пов׳язані між собою. Вн процем засвоєння знань скл-ся з таких етапів: 1. Сприймання – відображення предметів, яіищ що діють на органи та чуття лидини 2. Осмислення - мислительна діял-ть спрямована на розк-тя істотних ознак і якостей явищ і форм-ня теор понять + розуміння ( досягаєть завдяки аналізу. Синтезу, порівняння, індукції та дедукції) 3. Узагальнення – лог процес переходу від одиничного до заг знання відбувається завдяки абстрагув-ню і віділенню одн ознак з числених інших ознак 4. Закріплення – спец робота вчителя щодо реаліз-ції дидактичного принципу міцності відбувається через цілеспрямов повтороння 5. застосування - перехід від абстрактн до конкретн – реалізується у вик-ні вправ Ефектвність засвоєння знань залежить від мотивації навч-вих діял-ті Мотив навч-ня – вн причина яка спонукає учня вчитись: 1. Навчальні – закладені в процесі навчання – допитливість, інтерес до знань, потреба у пізнанні 2. Соціальні - виходять за межі суто навчального процесу – це мотиви комунікативності. Тривожн-ті , власне соц мотиви.