11. Поняття про закономірності та принципи начання. Характеристика принципів навчання. Закономірності навчання - об׳єктивні стійкі істотні зв׳язки в навчальному процесі що зумовлюють його ефективність: 1. Об׳єктивні: - виховний і розвиваючий характер навчання - зумовл нач-ня сусп потребами - ефект-ть на вч процесу залежить від його умов - процес навч-ня залеж-ть від навч можливостей учнів . їх активності - цілеспрямована взаємодія вчителя, учня і виучуваного об׳єкта 2. суб׳єктивні : - поняття можуть бути засвоєні лише коли організовано пізн діяльність учнів щодо співвідношення понять - міцнішому засвоєнню матеріалу сприяєсист.повторення Принципи навчання – основніположення на які потрібно спиратись у процесі викладання . Вони є підгрунттям для форм-ня правил навчання – це окремі вимоги для викладання, в них розкрив-ся різні строни принципів ...... Коменський, Ушинський. Дістерверг: 1. Науковості – всі факти , знання , положення що вивч-ся повинні бути науково обгрунтовані 2. Сист-ті і послідовності – передбають сит-ть у роботі вчителя 3. Доступності – відповідність віковим особливостям учнів, дотримання правила від простого до складного 4. зв׳язок навч-я з життям – викор- ня життєвого досвіду, застосування знань на практиці 5. свідомості – роз׳яснення мети навч предмета, його значення 6. наочності – золоте правило Дидактики – все що тільки можна подавати для сприймання відчуттями. Наочність: - натуральна (рослини, хім реч-ни) - зображувальна - схематична ( картки, схеми) 7. міцності засвоєння знань умінь і навичок – передбачає повторення навчал мат-лу, запам׳ятовування нового мат-лу. Постійне звернення до раніше засвоєних знань 8. індивідуальний підхід – дає змогу кожному оволодіти навч матеріалом, передбачає врахування рівня розум розв-ку 9. емоційності –передбачає жваве виклад-ня матер-лу , виеор-ння цікавих прикладів